مساجد در رزمایش مواسات نقش پل ارتباطی بین خیرین و مردم را دارند 

مساجد در رزمایش مواسات نقش پل ارتباطی بین خیرین و مردم را دارند 

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام منصور رئیسی گفت: مساجد به واسطه جایگاه معنویی که در بین مردم دارند همواره مورد اعتماد همگان بوده و در اجرای رزمایش مواسات و همدلی نیز توانستند نقش پل ارتباطی بین خیرین و مردم نیازمند و متضرر از کرونا را ایفا کنند.

حجت الاسلام «منصور رئیسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: مساجد به واسطه جایگاه معنویی که در بین مردم دارند همواره مورد اعتماد همگان بوده و در اجرای رزمایش مواسات و همدلی نیز توانستند نقش پل ارتباطی بین خیرین و مردم نیازمند و متضرر از کرونا را ایفا کنند.

 

 



امام جماعت مسجد الرسول (ص) جیرفت افزود: یکی از فعالیت های مساجد در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، جذب کمک های مردمی و خیرین و نیز شناسایی نیازمندان واقعی در جامعه است و همان طور که شاهد هستیم بسیاری از نهادهای مردمی و خیرین برای شناسایی و کمک به نیازمندان به سراغ مساجد می آیند.

 

 

 


وی اظهار کرد: یکی از کارهای خارق العاده اسلام بنای مسجد بوده که از زمان پیامبر (ص) تاکنون پایگاهی برای عبادت، کمک به نیازمندان و سایر امور مهم است.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی از جمله دروران جنگ، در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی و در دیگر مقاطع حساس، مساجد نقش پررنگ و انکار ناپذیری داشته اند و به دنبال شیوع کرونا نیز مساجد به پایگاه سلامت و قرارگاه مواسات و همدلی تبدیل شده اند.

امام جماعت مسجد الرسول (ص) عنوان کرد: هیئت امنا و هیئت انصار الرسول (ص) به دنبال شیوع کرونا اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و گان کرده و در همین راستا تاکنون قریب ۷۰ هزار ماسک و ۷۰۰ گان برای کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این کارگاه تولید شده است.

وی بیان کرد: این کارگاه در شیفت صبح و عصر باز است و قریب ۲۰ نفر از بانوان مسجدی به صورت ثابت در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند البته تاکنون ۸۰ نفر نیز به صورت موقت در تولید ماسک با این کارگاه همکاری داشته اند.

حجت الاسلام رئیسی ابراز کرد: کارگاه تولید ماسک مسجدالرسول(ص) از معدود کارگاه های تولید ماسکی است که همچنان فعالیت دارد و بانوان برای کمک به کادر درمان و حفظ سلامت مردم همچنان پای کار هستند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: از آنجایی که به دلیل شیوع کرونا فعالیت های حضوری و کلاس های آموزشی کانون فرهنگی هنری ولایت تعطیل شده بود بنابراین ما برای راه اندازی کارگاه ماسک از فضای کتاب خانه کانون استفاده کردیم که متاسفانه به دلیل وقوع حریق و آسیب رسیدن به بخشی از کتاب خانه و کانون، به ناچار کارگاه تولید ماسک را به داخل مسجد برده تا روند تولید ماسک در آنجا ادامه یابد.

امام جماعت مسجد الرسول (ص) بیان کرد: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی از شب هیجدهم تا بیست و سوم ماه رمضان به نیت امام رضا علیه السلام، ۸ هزار پرس غذای گرم پخت شده و در بین مستمندان و نیازمندان متضرر از کرونا توزیع شد.

وی افزود: البته غذای های گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت و بسته بندی شده و برای توزیع در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی شهرستان جیرفت قرار داده شده و بخشی نیز توسط بچه های مسجدی هیئت توزیع شد.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: با همکاری خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) یکهزار سبد غذایی نیز در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی تهیه شده که اکنون در حال توزیع در بین خانوارهای نیازمند و متضرر از کرونا می باشد.

امام جماعت مسجد الرسول (ص) عنوان کرد: ارزش هر یک از سبدهای غذایی بیش از ۲۰۰ هزار تومان است و شامل اقلامی همچون برنج، روغن، مرغ، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و نمک می باشد.

وی در خاتمه از کلیه مردم و خیرین درخواست کرد تا با توجه به شرایط فعلی به فکر نیازمندان بوده و در حد توان به آنها کمک کنند.

پایان پیام/ 586